• wielkość czcionki:
  • zmień kontrast:

ZGŁOSZENIE WYJAZDU ZA GRANICĘ I ZGŁOSZENIE POWROTU Z ZAGRANICY

Wymagane dokumenty

pobierz dokument: plik_pdf1 , plik_pdf2

Klauzula informacyjna dot. ewidencji ludności: plik_pdf

  1. Wypełniony formularz zgłoszenia wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Wypełniony formularz zgłoszenia powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej trwającego dłużej niż 6 miesięcy.
  3. Dowód osobisty lub paszport pozwalający na ustalenie tożsamości (do wglądu).

Opłaty

Złożenie i rozpatrzenie zgłoszenia nie podlega opłacie.


Termin i sposób realizacji

  1. Obywatel polski, który wyjeżdża z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd (skutkuje to wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego).
  2. Obywatel polski, który wyjeżdża poza granice Rzeczypospolitej Polskiej, bez zamiaru stałego pobytu, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest obowiązany zgłosić swój wyjazd oraz powrót.
  3. Dla każdej osoby składa się oddzielny formularz (również dla dziecka), podpisany przez osobę zgłaszającą (za osobę małoletnią przez przedstawiciela ustawowego lub opiekuna).
  4. Obywatel polski dokonuje zgłoszenia w formie pisemnej:
  • na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu, przedstawiając do wglądu dowód osobisty lub paszport, albo
  • w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy, pod warunkiem otrzymania przez osobę urzędowego poświadczenia odbioru.
  1. W zastępstwie osoby, zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa (art. 33 § 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego) po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu (do wglądu). Złożenie pełnomocnictwa podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł (pełnomocnictwo nie podlega opłacie skarbowej jeżeli jest udzielane małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu).

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
  3. Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 19 grudnia 2019 r. w sprawie rejestru danych kontaktowych.
  4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.

Dodatkowe informacje, uwagi

Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się z urzędem osobiście:
Referat Spraw Obywatelskich Urzędu Gminy w Cewicach – pokój Nr 15.
Informacje można uzyskać również telefonicznie pod numerem telefonu: (59) 8613 480 oraz (59) 8613 481.

Fotorelacje